Komisia a vnútroštátne orgány vyzývajú spoločnosť SHEIN, aby dodržiavala právne predpisy EÚ v oblasti ochrany spotrebiteľa

Po koordinovanom vyšetrovaní na európskej úrovni sa sieť vnútroštátnych spotrebiteľských orgánov pre spoluprácu v oblasti ochrany spotrebiteľa (CPC) a Európska komisia oznámili online trhovisku a elektronickému predajcovi SHEIN, že porušuje spotrebiteľské právo EÚ viacerými praktikami na svojej platforme. Sieť CPC nariadila spoločnosti SHEIN, aby tieto praktiky zosúladila s právnymi predpismi EÚ v oblasti ochrany spotrebiteľa. Spoločnosť SHEIN naďalej podlieha vyšetrovaniu a bola požiadaná, aby sieti CPC poskytla ďalšie informácie. Vyšetrovanie sa týka širokej škály praktík, s ktorými sa spotrebitelia stretávajú pri nakupovaní na platforme SHEIN a ktoré sú v rozpore s právom EÚ. Ide napríklad o falošné zľavy a nátlakový predaj. Sieť CPC si okrem toho od SHEIN vyžiadala ďalšie informácie s cieľom posúdiť súlad spoločnosti s ďalšími povinnosťami podľa spotrebiteľského práva EÚ. Spoločnosť SHEIN má teraz jeden mesiac na to, aby odpovedala na zistenia siete CPC a navrhla záväzky týkajúce sa spôsobu, akým bude riešiť zistené problémy v oblasti spotrebiteľského práva.

Zdroj: Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku